Úterý 3. srpna 2021, svátek má Miluše
  • Úterý 3. srpna 2021 Miluše

Neratov trochu jinak

13. 06. 2021 19:56:23
Včera uplynulo osm let od mé první návštěvy v Neratově. Ani se mi nechce věřit, že už je to tak dlouho.

Minulý týden v pátek jsem se do Neratova po dvou letech podívala konečně zase soukromě a svůj čas jsem si mohla zorganizovat podle svého. Od chvíle, kdy jsem "přesedlala" na pozici asistentky u nás v Žamberku, jsem do Neratova jezdila výhradně ve služebních záležitostech, a tak jsem se moc těšila na den, kdy tam zase vyrazím jen tak, v rámci svých túr po Orlických horách.

Loni během školení v květnu a červnu jsem se z časových důvodů nedostala na protější kopec, kde se nachází sousoší sv. apoštolů Petra a Pavla a odkud je nádherný rozhled na všechny strany. Už dlouho jsem si také přála podívat se výš po Neratově směrem na Mezivrší, a nyní se naskytla možnost tak učinit, kterou jsem prostě nemohla nevyužít. A tak jsem strávila několik úžasných hodin toulkami po Neratově, nebyla jsem jen u několika stavení, která leží na východních svazích Anenského vrchu. Nicméně jsem toho viděla, zažila a vyfotila i natočila více než dost, a hlavně jsem poznala další, mně zatím neznámé, kouty Orlických hor.

Samozřejmě jsem nemohla vynechat dominantu Neratova, zašla jsem i na hřbitov, kde je od zimy pochovaný jeden z neratovských ministrantů, ale přece jen se mi trochu nedostávalo času, jinak bych toho obešla ještě mnohem víc. Čeká mě ale další školení, a tak doufám, že to doženu.

Přijměte tedy pozvání do Neratova do míst, která jsem navštívila už mnohokrát, ale i tam, kde jsem byla poprvé v životě. Určitě mám v plánu udělat další samostatné články z tohoto putování, např. o chaloupkách, které byly jedna hezčí než druhá.

Příští týden nás podle předpovědi mají čekat tropy, tak třeba vyrazíte někam k vodě. Každopádně za týden se budu na Vás těšit tady, na svém blogu, s novým článkem. Mějte se moc hezky a děkuji za přízeň, kterou mi věnujete.

Autor: Veronika Foglová | neděle 13.6.2021 19:56 | karma článku: 21.02 | přečteno: 486x

Opilá cyklistka

Jdu si Vám takhle minulý týden z Českých Petrovic na Čihák a dále na Zemskou bránu. Už dřív jsem na Čiháku potkávala cyklisty, ale že tam narazím na namol zpitou dámu, to by mě tedy ani ve snu nenapadlo.

1.8.2021 v 15:48 | Karma článku: 22.90 | Přečteno: 951 | Diskuse

Veronika Foglová

Letem orlickohorským světem (5)

A je to tady. Můj dvoustý článek na tomto blogu. Ani se mi nechce věřit, že je to možné, že už jsem toho sem dala tolik, ale počítadlo ovládá matematiku určitě lépe než já sama, a tak to tak nejspíš bude.

25.7.2021 v 12:23 | Karma článku: 16.46 | Přečteno: 208 | Diskuse

Rokytnické rybníky

Prázdninové měsíce jsou pro mě časem, kdy nejvíce vzpomínám na svá putování po Orlických horách...a nejinak tomu bude i dnes.

18.7.2021 v 15:06 | Karma článku: 12.23 | Přečteno: 144 | Diskuse

Před pěti lety... (2)

Minule jsme naše putování zakončili na Adamu u Kašparovy chaty. Dnes se odtud vydáme na jihozápad, kolem vojenského prostoru, v jehož blízkosti se nacházejí další objekty opevnění a vrchol Adamu.

11.7.2021 v 15:38 | Karma článku: 10.94 | Přečteno: 169 | Diskuse

Další články z rubriky Fotoblogy

Pavel Kynčil

Kytku viděti radost míti.

Léto to je žeň pro fotografii, zejména makro a makro, makro to mám rád. Ne vždy se však daří. Většinou to kazí i docela slabý vánek, který většinou zaúčinkuje v nejméně vhodný okamžik.

2.8.2021 v 21:35 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 39 | Diskuse

Alena Cmielová

Pouhý dotek nestačí

Je konec července a vše se zelená, kvete, dozrává, ale jen dotek přírody nestačí, člověk ho musí zažít a prožít celým tělem.

2.8.2021 v 18:40 | Karma článku: 8.91 | Přečteno: 121 | Diskuse

Zdeněk Hosman

Hrad Hus

Od založení k rozboření fungoval sto let. Zbytky kamenných zdí lidského díla ze středověku. Foto-pohledy z terénu mezi stíny stromů...

2.8.2021 v 8:08 | Karma článku: 18.10 | Přečteno: 235 | Diskuse

Opilá cyklistka

1.8.2021 v 15:48 | Karma článku: 22.90 | Přečteno: 951 | Diskuse

Martina Pazourová

Podívej, kvete růže, podívej

Dlouho jsem tento blog odkládala, protože uznejte, všechny jsou krásné. Tak abych nějakou nevynechala. Všechny je sem dát nemůžu, škoda.Foto věrný Nikouš dé 70.

31.7.2021 v 23:47 | Karma článku: 16.47 | Přečteno: 261 | Diskuse

Jsem katolička, obrovská patriotka Orlických hor, kde žiji od svého narození a na něž nedám v žádném případě dopustit, sběratelka a fanynka plyšových medvídků, nadšená amatérská fotografka. Založením optimistka, ale někdy raději dávám přednost realismu. Mám ráda smích a humor, pokud ovšem nikomu neškodí. Užívám si života plnými doušky, ale tak, jak mně to vyhovuje, tzn., abych neomezovala nikoho dalšího.