Veronika Foglová

Jsem katolička, obrovská patriotka Orlických hor, kde žiji od svého narození a na něž nedám v žádném případě dopustit, sběratelka a fanynka plyšových medvídků, nadšená amatérská fotografka. Založením optimistka, ale někdy raději dávám přednost realismu. Mám ráda smích a humor, pokud ovšem nikomu neškodí. Užívám si života plnými doušky, ale tak, jak mně to vyhovuje, tzn., abych neomezovala nikoho dalšího.

Veronika Foglová

Kaple sv. Anny na Čiháku

Kostelů a kaplí zasvěcených sv. Anně nalezneme v Orlických horách několik, neboť sv. Anna je patronkou Orlických hor.

3.9.2023 v 13:34 | Karma: 12,05 | Přečteno: 175x | Diskuse| Fotoblogy

Veronika Foglová

Socha sv. Petra a Pavla v Neratově

Jaro roku 2021 začalo hodně pozdě, a tak, když jsem právě 4. června vyrazila na túru po Neratově, okolní louky a lesy se skvěly zelení, kterou disponuje jenom jaro.

4.6.2023 v 18:51 | Karma: 13,81 | Přečteno: 193x | Diskuse| Fotoblogy

Veronika Foglová

Mariánská skála a výklenková kaplička u Mladkova

Protože jsem v poslední době psala články převážně z letošního roku, rozhodla jsem se, že se dnes vrátím trochu nazpět do minulosti.

27.11.2022 v 15:16 | Karma: 15,24 | Přečteno: 262x | Diskuse| Fotoblogy

Veronika Foglová

Smírčí Kříž na Kostelním vrchu

Při jedné ze svých prvních túr po Orlických horách před devíti lety jsem zavítala i na Kostelní vrch (688 m), který se nachází nad osadou Vlčkovice, která je součástí městyse Mladkov.

10.7.2022 v 18:53 | Karma: 12,43 | Přečteno: 218x | Diskuse| Fotoblogy

Veronika Foglová

Kostel sv. Matouše na Vesmíru (3)

Minule jsem Vám slíbila poznatky o historii hřbitova. Musím říci, že to, co jsem se dozvěděla teprve před necelými třemi týdny, mi dost vyrazilo dech.

25.4.2021 v 16:15 | Karma: 13,88 | Přečteno: 241x | Diskuse| Fotoblogy

Veronika Foglová

Kostel sv. Matouše na Vesmíru (2)

Ve druhém putování po Vesmíru nakoukneme od hlavního vchodu do chrámové lodi. Nechtěla jsem rušit řemeslníky, kteří pracovali uvnitř, a tak jsem nešla dál.

18.4.2021 v 17:59 | Karma: 12,45 | Přečteno: 182x | Diskuse| Fotoblogy

Veronika Foglová

Kostel sv. Matouše na Vesmíru (1)

Na Vesmíru? Ano, čtete dobře. Kostel sv. Matouše a jeho bezprostřední okolí, které Vám představím v třídílném miniseriálu, se skutečně nachází na Vesmíru.

11.4.2021 v 17:15 | Karma: 12,08 | Přečteno: 284x | Diskuse| Fotoblogy

Veronika Foglová

Sedloňovský Černý Kříž

Vysoko na hlavním hřebenu Orlických hor, v nadmořské výšce 1005 m, najdete Sedloňovský Černý Kříž, kde se můžete na toulkách po horách posadit a popřemýšlet, a zároveň si i odpočinout, třeba po namáhavém výstupu ze Sedloňova.

21.3.2021 v 15:59 | Karma: 15,25 | Přečteno: 337x | Diskuse| Fotoblogy

Veronika Foglová

Kříž u Českých Petrovic

Už delší dobu jsem pomýšlela na samostatnou rubriku týkající se sakrálních památek Orlických hor - kostelů, kaplí, Křížů atd. Na svých toulkách jsem potkala místa, např. sousední Jamné nad Orlicí, kde je jich jak naseto.

9.8.2020 v 15:31 | Karma: 12,43 | Přečteno: 331x | Diskuse| Fotoblogy