Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

R^ Souhlas, cernobila neni jen cernobila. Teprve ty jemne odstiny z ni delaji umeni. Kdyby to bylo foceny na Röntgenovy film, bylo by to nudne.

0 0
možnosti
Foto

Karma, Veroniko, za innovativnost. Než se vyjádřím k formě, prozradím, že jsem rodákem z Orl.h. (Rokytnice), moji předkové žili v Neratově (1840-1948), v Černé Vodě (1709-1840) a v Kačerově (1645-1709), Orlické hoty jsem fotil chemicky, převážně černobíle v letech 1974-2000, od té doby digitálně. Focení jsme studoval jen z příruček:

- neratovský kostel na první fotce se trochu kácí,

- za loukou s balíky senáže lesy v pozadí splývají, protože v barevné podobě asi mají jiný odstín, ale převodem do BW se rozdíl ztrácí,

- černobílá fotka nevzniká prostým převodem z barevné. Musí se už s tím záměrem nafotit: Obecně potřebuje více kontrastního světla, případně různé světelné filtry a musí se pracovat i s citlivostí, měkkostí expozice.

Ale jinak bude sledovat vaše fotky dál rád, protože dnes už se do rodných hor dostanu velmi zřídka.

1 0
možnosti
Foto

Richarde, díky za vyčerpávající info. :-) Musíte mě omluvit, jsem, jak ráda říkám, jenom profesionální amatérka ;-D, a podle toho mé snímky taky vypadají. Ale protože si fotím jen tak pro radost, tak je mi jedno, jestli splňují nebo nesplňují nějaká kritéria. Žádné fotopříručky jsem nestudovala, žádný kurz jsem neabsolvovala, prostě si fotím tak, jak mi to vyhovuje. Děkuji za návštěvu a ať Vám to brzy vyjde s návštěvou Orlických hor. R^

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS