Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Letos poprvé...

...jsem vyrazila na túru po Orlických horách toto pondělí. No, a tak se o to s Vámi samozřejmě musím podělit. Jen prosím o shovívavost, protože těch fotek bude moc a nechtělo se mi to dělit do dvou článků.

Fakt už jsem se nemohla dočkat, až konečně zase někam vyrazím. Dlouho ale nebylo zrovna košer počasí a taky jsem čekala, až se příroda aspoň trochu zazelená. Jenže jak všichni víme, letos si to jaro dalo pořádně načas.

Až konečně nadešel den D a hodina H, a já jsem, tentokrát ne sama, ale s úžasným doprovodem jménem Iva vyrazila vstříc novému dobrodružství. Měly jsme na to necelé odpoledne, neboť mě navečer čekaly ještě povinnosti. Počasí bylo přímo skvostné, a tak jsem byla celá natěšená.

Vyjely jsme směr Žamberk, Kunvald a Rokytnice v Orlických horách, odkud jsme odbočily na Souvlastní a Zdobnici. Nad Zdobnicí je vpravo odbočka do osady Čertův Důl, kterou jsme projely až nahoru na hlavní hřeben na rozcestí Pod Homolí, odkud jsme se vrátily zpátky. Vyfotila jsem si zalesněné vrcholy naproti (první snímek) a sjely jsme dolů až na křižovatku. 

Odtud jsme se do Čertova Dolu vydaly pěšky. Pátraly jsme po stromu, na němž měly být umístěny umělé květiny jako připomínka, že by tam údajně měl být masový hrob sudetských Němců, kteří tu byli popraveni krátce po válce. Nic jsme však přes veškerou snahu nenašly. Rezonovaly ve mně vzpomínky na srpen 2016, kdy jsem tu byla poprvé... Po návratu k autu jsme vyjely doprava, přes Kamenec směrem na Luisino Údolí, o němž jsem tu psala v posledních dvou článcích. Mnoho se tam od té doby v září 2013 změnilo. Od hájovny jsem viděla i novou rozhlednu na Velké Deštné, kterou uvidíte uprostřed posledního snímku z této lokality.

Na zpáteční cestě jsme udělaly dvě zastávky. Jednu v Kamenci, malinké osadě patřící také ke Zdobnici, kde jsem fotila hlavně řeku Zdobnici, která tam pořádně hučela, a pak o kousek níž u krásné modré chaloupky.

Další zastávkou byla Zdobnice a její vodopád, který zleva do stejnojmenné řeky přitéká po prudkém svahu. Vyfotila jsem i sv. Jana Nepomuckého na druhé straně, odkud jsem tehdy v srpnu 2016 do Zdobnice přišla. Čas už hodně pokročil, a tak jsme řešily, zda to risknout a zajet ještě do nedaleké Rampuše, jen na otočku k soše Rampepurdy z Bylo nás pět.

Nakonec jsme to riskly a stihly to úplně bez problémů. Doufám, že se do Rampuše ještě podívám, protože jsem se do téhle malinké vesničky zamilovala na první pohled a určitě Vám ji můžu doporučit k návštěvě. Najdete tam úchvatné chaloupky, ohrady s pasoucími se zvířátky, rybníčky, samozřejmě Rampepurdu, a nad obcí nádherné panoramatické výhledy na hlavní hřeben Orlických hor.

Na hlavním hřebenu - zleva Homole, Tetřevec, U Kunštátské kaple

Čertův Důl

Čertovodolský potok

Luisino Údolí

Kamenec

Zdobnice, Zdobnický vodopád

Rampuše

Děkuji Vám, že jste se mnou zvládli tu dlouhou anabázi. Doufám, že jsem Vás příjemně naladila a třeba i inspirovala k návštěvě některého z těchto míst. Všude je překrásně, nebudete litovat. Přeji Vám všem krásný další pracovní týden a v neděli se na Vás budu zase těšit.

Autor: Veronika Foglová | neděle 16.5.2021 21:38 | karma článku: 13,83 | přečteno: 302x
  • Další články autora

Veronika Foglová

Jarní kvetení u nás na Faltusově kopci (1)

Několik dní zpátky se u nás třešně a švestky skvěly bílým kabátkem jako nevěsty. Teď už se bílá pomalu, ale jistě mísí se zelenou, ale proto máme snímky lahodící oku, kde si můžeme užít čistě bílých květů ovocných stromů.

21.4.2024 v 12:23 | Karma: 9,25 | Přečteno: 441x | Diskuse| Fotoblogy

Veronika Foglová

Jak to právě dnes vypadá u nás...

Příliš často sem nedávám snímky ze své rodné vesničky, a tak dnes udělám výjimku, a neuvidíte nic jiného než Sobkovice a zase Sobkovice.

7.4.2024 v 12:42 | Karma: 10,71 | Přečteno: 179x | Diskuse| Fotoblogy

Veronika Foglová

Velikonoce 2024

Po letech, kdy Hod Boží velikonoční vycházel vždy v dubnu, jsme se dočkali změny, třebaže úplně na hraně.

31.3.2024 v 16:26 | Karma: 12,80 | Přečteno: 236x | Diskuse| Fotoblogy

Veronika Foglová

Květná neděle 2024

Uteklo to jako voda, a svatopostní doba nám vstoupila do své závěrečné fáze - Svatého týdne, po němž nadejdou Velikonoce.

24.3.2024 v 15:21 | Karma: 11,64 | Přečteno: 181x | Diskuse| Fotoblogy

Veronika Foglová

Jedenácté výročí...

Jedenáctého března, čili předešlé pondělí, uplynulo jedenáct let, kdy jsem si ze Žamberka přivezla svůj první fotoaparát, který mě poté provázel dlouhé roky.

17.3.2024 v 13:41 | Karma: 15,49 | Přečteno: 163x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Symbol pařížského kabaretu Moulin Rouge v troskách. Lopatky mlýna se zřítily

25. dubna 2024  8:12,  aktualizováno  9:29

V noci na čtvrtek se v Paříži zřítily lopatky větrného mlýnu, který je symbolem kabaretu Moulin...

„Musím přemýšlet.“ Španělský premiér zvažuje demisi kvůli vyšetřování své ženy

25. dubna 2024  9:21

Španělský premiér Pedro Sánchez ve středu večer uvedl, že zvažuje rezignaci v souvislosti se...

ANO napadlo u Ústavního soudu změny u stavebního spoření. Vadí mu i zpětná účinnost

25. dubna 2024  9:17

Opoziční hnutí ANO napadlo u Ústavního soudu změny ve stavebním spoření, které byly součástí...

Vrchní soud rozhodne o odvolání muže, který dostal devět let za týrání družky

25. dubna 2024  8:49

Olomoucký vrchní soud dnes rozhodne o odvolání Tomáše Heráka ze Šumperska, kterému krajský soud za...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 338
  • Celková karma 14,73
  • Průměrná čtenost 313x
Jsem katolička, obrovská patriotka Orlických hor, kde žiji od svého narození a na něž nedám v žádném případě dopustit, sběratelka a fanynka plyšových medvídků, nadšená amatérská fotografka. Založením optimistka, ale někdy raději dávám přednost realismu. Mám ráda smích a humor, pokud ovšem nikomu neškodí. Užívám si života plnými doušky, ale tak, jak mně to vyhovuje, tzn., abych neomezovala nikoho dalšího.