Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Letos poprvé...

...jsem vyrazila na túru po Orlických horách toto pondělí. No, a tak se o to s Vámi samozřejmě musím podělit. Jen prosím o shovívavost, protože těch fotek bude moc a nechtělo se mi to dělit do dvou článků.

Fakt už jsem se nemohla dočkat, až konečně zase někam vyrazím. Dlouho ale nebylo zrovna košer počasí a taky jsem čekala, až se příroda aspoň trochu zazelená. Jenže jak všichni víme, letos si to jaro dalo pořádně načas.

Až konečně nadešel den D a hodina H, a já jsem, tentokrát ne sama, ale s úžasným doprovodem jménem Iva vyrazila vstříc novému dobrodružství. Měly jsme na to necelé odpoledne, neboť mě navečer čekaly ještě povinnosti. Počasí bylo přímo skvostné, a tak jsem byla celá natěšená.

Vyjely jsme směr Žamberk, Kunvald a Rokytnice v Orlických horách, odkud jsme odbočily na Souvlastní a Zdobnici. Nad Zdobnicí je vpravo odbočka do osady Čertův Důl, kterou jsme projely až nahoru na hlavní hřeben na rozcestí Pod Homolí, odkud jsme se vrátily zpátky. Vyfotila jsem si zalesněné vrcholy naproti (první snímek) a sjely jsme dolů až na křižovatku. 

Odtud jsme se do Čertova Dolu vydaly pěšky. Pátraly jsme po stromu, na němž měly být umístěny umělé květiny jako připomínka, že by tam údajně měl být masový hrob sudetských Němců, kteří tu byli popraveni krátce po válce. Nic jsme však přes veškerou snahu nenašly. Rezonovaly ve mně vzpomínky na srpen 2016, kdy jsem tu byla poprvé... Po návratu k autu jsme vyjely doprava, přes Kamenec směrem na Luisino Údolí, o němž jsem tu psala v posledních dvou článcích. Mnoho se tam od té doby v září 2013 změnilo. Od hájovny jsem viděla i novou rozhlednu na Velké Deštné, kterou uvidíte uprostřed posledního snímku z této lokality.

Na zpáteční cestě jsme udělaly dvě zastávky. Jednu v Kamenci, malinké osadě patřící také ke Zdobnici, kde jsem fotila hlavně řeku Zdobnici, která tam pořádně hučela, a pak o kousek níž u krásné modré chaloupky.

Další zastávkou byla Zdobnice a její vodopád, který zleva do stejnojmenné řeky přitéká po prudkém svahu. Vyfotila jsem i sv. Jana Nepomuckého na druhé straně, odkud jsem tehdy v srpnu 2016 do Zdobnice přišla. Čas už hodně pokročil, a tak jsme řešily, zda to risknout a zajet ještě do nedaleké Rampuše, jen na otočku k soše Rampepurdy z Bylo nás pět.

Nakonec jsme to riskly a stihly to úplně bez problémů. Doufám, že se do Rampuše ještě podívám, protože jsem se do téhle malinké vesničky zamilovala na první pohled a určitě Vám ji můžu doporučit k návštěvě. Najdete tam úchvatné chaloupky, ohrady s pasoucími se zvířátky, rybníčky, samozřejmě Rampepurdu, a nad obcí nádherné panoramatické výhledy na hlavní hřeben Orlických hor.

Na hlavním hřebenu - zleva Homole, Tetřevec, U Kunštátské kaple

Čertův Důl

Čertovodolský potok

Luisino Údolí

Kamenec

Zdobnice, Zdobnický vodopád

Rampuše

Děkuji Vám, že jste se mnou zvládli tu dlouhou anabázi. Doufám, že jsem Vás příjemně naladila a třeba i inspirovala k návštěvě některého z těchto míst. Všude je překrásně, nebudete litovat. Přeji Vám všem krásný další pracovní týden a v neděli se na Vás budu zase těšit.

Autor: Veronika Foglová | neděle 16.5.2021 21:38 | karma článku: 13,83 | přečteno: 290x
  • Další články autora

Veronika Foglová

Jak to právě dnes vypadá u nás...

Příliš často sem nedávám snímky ze své rodné vesničky, a tak dnes udělám výjimku, a neuvidíte nic jiného než Sobkovice a zase Sobkovice.

7.4.2024 v 12:42 | Karma: 10,22 | Přečteno: 175x | Diskuse| Fotoblogy

Veronika Foglová

Velikonoce 2024

Po letech, kdy Hod Boží velikonoční vycházel vždy v dubnu, jsme se dočkali změny, třebaže úplně na hraně.

31.3.2024 v 16:26 | Karma: 12,42 | Přečteno: 232x | Diskuse| Fotoblogy

Veronika Foglová

Květná neděle 2024

Uteklo to jako voda, a svatopostní doba nám vstoupila do své závěrečné fáze - Svatého týdne, po němž nadejdou Velikonoce.

24.3.2024 v 15:21 | Karma: 11,28 | Přečteno: 175x | Diskuse| Fotoblogy

Veronika Foglová

Jedenácté výročí...

Jedenáctého března, čili předešlé pondělí, uplynulo jedenáct let, kdy jsem si ze Žamberka přivezla svůj první fotoaparát, který mě poté provázel dlouhé roky.

17.3.2024 v 13:41 | Karma: 15,24 | Přečteno: 161x | Diskuse| Fotoblogy

Veronika Foglová

Kraví skok a blízké okolí

Říkáte si, co je to za zvláštní název? No, ani o takové kuriozity nemáme v Orlických horách nouzi, a tak Vás dnes seznámím s tímto pěkným místem.

10.3.2024 v 13:20 | Karma: 14,71 | Přečteno: 155x | Diskuse| Fotoblogy

Veronika Foglová

Celenský Kříž

Dnes nebudu chodit nikam daleko. Podíváme se společně pod Studenecké skály, do míst vzdálených od mého bydliště jen 3,5 kilometru.

3.3.2024 v 14:01 | Karma: 17,45 | Přečteno: 201x | Diskuse| Fotoblogy

Veronika Foglová

Od Šerlišského Mlýna k Sedloňovskému Černému Kříži

V polovině července 2015 jsem si udělala krásný výlet na hlavní hřeben Orlických hor. Byl to jeden z těch, kdy mi úplně nevyšlo počasí, přesto mám na něj moc krásné vzpomínky, protože jsem nakonec stihla víc než jsem plánovala.

25.2.2024 v 21:28 | Karma: 15,00 | Přečteno: 167x | Diskuse| Fotoblogy

Veronika Foglová

Chaloupky Orlických hor - Rampuše

"Píšeš domů do Rampuše, Rampepurdo?" Kdo z nás by si nevybavil tu známou větu ze seriálu Bylo nás pět. A ona Rampuše, z níž pocházela Kristýna sloužící v Bajzovic rodině, nebyla žádná jiná vesnička než Rampuše v Orlických horách.

18.2.2024 v 20:27 | Karma: 17,56 | Přečteno: 257x | Diskuse| Fotoblogy

Veronika Foglová

Letem orlickohorským světem (13)

Po delší době Vám nabízím průlet Orlickými horami, všemi jejich hřebeny. Tehdy jsem měla nekonečně lepší podmínky, než by mi nabízela dnešní hustá mlha.

11.2.2024 v 17:03 | Karma: 14,33 | Přečteno: 173x | Diskuse| Fotoblogy

Veronika Foglová

Pár momentek z Jamného

V úterý jsem byla v sousedním Jamném nad Orlicí na pohřbu své pratety. Uzavřela se tím jedna taková etapa v mém životě, neboť po sto letech (sic!) odešel poslední sourozenec mých prarodičů.

4.2.2024 v 15:56 | Karma: 16,65 | Přečteno: 202x | Diskuse| Fotoblogy

Veronika Foglová

Černoušek

Dnes bych ráda fotograficky zavzpomínala na našeho posledního kocourka, o něhož jsme přišli před devíti lety.

28.1.2024 v 10:19 | Karma: 20,43 | Přečteno: 295x | Diskuse| Fotoblogy

Veronika Foglová

Dnes ze Sobkovic...

Letošní zima nám zatím mnoho sluníčka nepopřála, a tak jsem dnes musela využít toho, že se, stejně jako včera, ukázalo v plné kráse, a pořídit pár zasněžených snímků.

21.1.2024 v 20:20 | Karma: 14,23 | Přečteno: 158x | Diskuse| Fotoblogy

Veronika Foglová

Ledové zázraky paní Zimy

V tomto týdnu jsme si u nás konečně užili po dva dny nádherné sluníčkové, i když mrazivé počasí. A protože naší obcí protéká potůček, který byl v těchto dnech ozdoben různými ledovými útvary, vyfotila jsem si je pro své potěšení.

14.1.2024 v 20:21 | Karma: 11,38 | Přečteno: 147x | Diskuse| Fotoblogy

Veronika Foglová

Černobíle z okolí Převáže a Bukové hory

Včera jsem trochu zalistovala svým fotoarchivem, a tak, prosím, přijměte pozvánku na malou BW procházku z Převáže na Bukovou horu a zpět.

7.1.2024 v 16:59 | Karma: 12,28 | Přečteno: 149x | Diskuse| Fotoblogy

Veronika Foglová

Na rozloučenou s rokem 2023

A je to tady po roce opět. Poslední den roku 2023 nadešel, a tak se sluší, abych se s Vámi rozloučila a poděkovala za přízeň.

31.12.2023 v 12:30 | Karma: 10,04 | Přečteno: 103x | Diskuse| Fotoblogy

Veronika Foglová

Vánoce 2023

Čím jsem starší, tím mám silnější pocit, že každý rok plyne rychleji a rychleji. A nejinak tomu bylo i letos. Přijměte ode mě tedy vánoční přání, neboť opět nadešla doba nejkrásnějších svátků v roce.

24.12.2023 v 22:40 | Karma: 12,81 | Přečteno: 238x | Diskuse| Fotoblogy

Veronika Foglová

Vzpomínka na 1. máj

V posledních dnech kolem sebe slýchám hlasy volající po jaru. Na to konto a taky proto, že jsem zrovna neměla inspiraci pro další článek, jsem sáhla do svého archivu a nabízím Vám pár snímků z prvního květnového dne roku 2017.

17.12.2023 v 17:08 | Karma: 9,14 | Přečteno: 124x | Diskuse| Fotoblogy

Veronika Foglová

Je prosinec...

...a vrabec prosí, mějte lásku v duších, a listonoši klapky nosí na promrzlých uších. Spí včelí úl, spí bílá zahrada, spí světa půl, mráz řeku opřádá.

10.12.2023 v 16:46 | Karma: 11,85 | Přečteno: 136x | Diskuse| Fotoblogy

Veronika Foglová

Černobílé Orlické hory (2)

Protože už jsem tu dlouho nepublikovala článek s výhradně černobílými fotografiemi Orlických hor, zvu Vás dnes na BW prohlídku.

3.12.2023 v 12:16 | Karma: 13,44 | Přečteno: 157x | Diskuse| Fotoblogy

Veronika Foglová

Jižní Tyroly 2023 (5): Výstup k Lago di Boé

Když jsem vystoupila z kabinové lanovky Boé, kolem mě se prostíraly nádherné výhledy, jen opar, který je činil méně viditelnými, mi kazil mé fotografování.

26.11.2023 v 15:55 | Karma: 9,54 | Přečteno: 150x | Diskuse| Fotoblogy
  • Počet článků 337
  • Celková karma 14,96
  • Průměrná čtenost 314x
Jsem katolička, obrovská patriotka Orlických hor, kde žiji od svého narození a na něž nedám v žádném případě dopustit, sběratelka a fanynka plyšových medvídků, nadšená amatérská fotografka. Založením optimistka, ale někdy raději dávám přednost realismu. Mám ráda smích a humor, pokud ovšem nikomu neškodí. Užívám si života plnými doušky, ale tak, jak mně to vyhovuje, tzn., abych neomezovala nikoho dalšího.