Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Z Výprachtic do Orliček (1)

Pořád mám tolik námětů na své články, že nevím, který zpracovat dřív. Na dnešek jsem původně měla jiné téma, ale protože dnes to jsou dva roky od jedné z mých nejbarevnějších túr, rozhodla jsem se podělit se s Vámi právě o ni.

Odjakživa jsem milovala veselé, teplé barvy podzimu, kdy si teplomilný člověk jako já (pozor, to ale nemá znamenat, že si rochním v teplotách přesahujících 30 °C ve stínu!) ještě víc váží každého slunečného, teplého dne, poněvadž počítá, a u nás na horách tím spíš, s tím, že babí léto může každým dnem skončit. No, a když u toho ještě rádi fotíte, tak teprve. V takových dnech bych jen jezdila po horách, a fotila a fotila.

V říjnu 2018 jsem byla po tom dovolenkovém úrazu už dva měsíce a měla jsem ještě celkem dost nevybrané dovolené, tak jsem toho využila a vydala se na odvrácenou stranu sousedního hřebenu, který se nazývá Bukovohorská hornatina, do krásné obce Výprachtice. Měla jsem v plánu si projít její část (protože je veliká, všechno bych nestihla) a druhou část mé túry mělo tvořit focení javorové aleje u Orliček. Jenže to nakonec dopadlo trochu jinak.

Když jsem autobusem projížděla pod Převáží, viděla jsem tam úchvatně vybarvené javory, a to rozhodlo. Vystoupila jsem ve Výprachticích a vydala se zpět k Převáži, poté pod Bukovou horou do Čenkovic a směrem k Orličkám. Sice jsem si pár kilometrů přidala, ale stálo to za tu námahu a dodnes mám na to krásné, živé vzpomínky.

Dnes projdeme v mých snímcích Výprachtice a skončíme na Převáži, za týden Vás pozvu na zbytek cesty.

Všem Vám pěkně děkuji za čas, který jste mi věnovali, a přeji hezký zbytek neděle a všechno dobré do nového týdne, ať se Vám vyhýbají nemoci a máte se co nejkrásněji.

Autor: Veronika Foglová | neděle 11.10.2020 14:54 | karma článku: 17,48 | přečteno: 320x
  • Další články autora

Veronika Foglová

Jarní kvetení u nás na Faltusově kopci (1)

Několik dní zpátky se u nás třešně a švestky skvěly bílým kabátkem jako nevěsty. Teď už se bílá pomalu, ale jistě mísí se zelenou, ale proto máme snímky lahodící oku, kde si můžeme užít čistě bílých květů ovocných stromů.

21.4.2024 v 12:23 | Karma: 9,25 | Přečteno: 441x | Diskuse| Fotoblogy

Veronika Foglová

Jak to právě dnes vypadá u nás...

Příliš často sem nedávám snímky ze své rodné vesničky, a tak dnes udělám výjimku, a neuvidíte nic jiného než Sobkovice a zase Sobkovice.

7.4.2024 v 12:42 | Karma: 10,71 | Přečteno: 179x | Diskuse| Fotoblogy

Veronika Foglová

Velikonoce 2024

Po letech, kdy Hod Boží velikonoční vycházel vždy v dubnu, jsme se dočkali změny, třebaže úplně na hraně.

31.3.2024 v 16:26 | Karma: 12,80 | Přečteno: 236x | Diskuse| Fotoblogy

Veronika Foglová

Květná neděle 2024

Uteklo to jako voda, a svatopostní doba nám vstoupila do své závěrečné fáze - Svatého týdne, po němž nadejdou Velikonoce.

24.3.2024 v 15:21 | Karma: 11,64 | Přečteno: 181x | Diskuse| Fotoblogy

Veronika Foglová

Jedenácté výročí...

Jedenáctého března, čili předešlé pondělí, uplynulo jedenáct let, kdy jsem si ze Žamberka přivezla svůj první fotoaparát, který mě poté provázel dlouhé roky.

17.3.2024 v 13:41 | Karma: 15,49 | Přečteno: 163x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Rozepře o důchodové reformě i ústavní žaloby. Mluví stínová vláda hnutí ANO

25. dubna 2024  10:15,  aktualizováno  10:43

Přímý přenos V atriu Poslanecké sněmovny probíhá tisková konference stínové vlády hnutí ANO. Poslanci mluví...

Šéf sněmovny Johnson přišel na univerzitu podpořit Židy, dav na něj bučel

25. dubna 2024  10:41

Studenti newyorské Kolumbijské univerzity ve středu pokřikovali a bučeli na předsedu Sněmovny...

Opilé policisty, kteří napadli dívku před nočním barem, inspekce obvinila

25. dubna 2024  10:35

Generální inspekce bezpečnostních sborů (GIBS) obvinila policistu a policistku, kteří napadali v...

Party na veřejných záchodech. Vandalové si přinesli televize, okna zakryli dveřmi

25. dubna 2024  10:34

Veřejné toalety u náměstí 1. máje a Malé ulice v Mimoni se staly místem bujarého setkání. Účastníci...

  • Počet článků 338
  • Celková karma 14,73
  • Průměrná čtenost 313x
Jsem katolička, obrovská patriotka Orlických hor, kde žiji od svého narození a na něž nedám v žádném případě dopustit, sběratelka a fanynka plyšových medvídků, nadšená amatérská fotografka. Založením optimistka, ale někdy raději dávám přednost realismu. Mám ráda smích a humor, pokud ovšem nikomu neškodí. Užívám si života plnými doušky, ale tak, jak mně to vyhovuje, tzn., abych neomezovala nikoho dalšího.